Trening pamięci Trening szybkiego czytania
#
 
Jesteś tutaj: Strona główna » Informacje o platformie

Informacje o platformie treningowej


Do naszych treningów przez Internet, wykorzystujemy platformę edukacyjną. Jest to funkcjonalny i nowoczesny system umożliwiający prowadzenie efektywnych szkoleń na odległość.

Z platform tego typu korzysta kilkanaście tysięcy instytucji (m.in. uczelni i firm) w 160 krajach świata.

W Polsce korzystają z takich platform np.:
  • Uniwersytet Jagieloński, Akademia Górniczo-Hutnicza, Politechnika Śląska i praktycznie wszystkie inne uczelnie,
  • wiele urzędów państwowych i firm,
  • większość szkół średnich, gimnazjalnych, podstawowych a nawet przedszkoli.

Popularność tej platformy, to m.in. zasługa jej funkcjonalności i szerokich możliwości.


Poniżej prezentujemy ogólne informacje o systemie.

Wszystkie szczegóły opisujące sposób korzystania z platformy treningowej przedstawiamy w części wstępnej naszych kursów. Otrzymują je osoby uczestniczące w naszych treningach.
Dla użytkownika systemu – uczestnika naszego kursu, obsługa jest bardzo prosta.

Platforma ma budowę modułową. Moduły i niektóre z ich możliwości są następujące:

Moduł zadań

Używany do zadań online i offline.
Zadania mogą być określane przez prowadzącego wraz z terminem oddawania prac i maksymalną oceną.
Słuchacze mogą przesyłać swoje rozwiązania (w dowolnym formacie) na serwer. Data każdego przesłania jest zapamiętywana.
Można przesyłać prace opóźnione. Wielkość spóźnienia jest jasno przedstawiana prowadzącemu.
Informacje zwrotne od prowadzącego są dodawane do każdego zadania, a powiadomienia są wysyłane pocztą elektroniczną.


Czat

Pozwala na synchroniczną komunikację użytkowników.


Moduł forum

To możliwość dyskusji grupowanych w wątki, służący do asynchronicznej komunikacji w grupach lub dzielenia się wiedzą merytoryczną.
Dostępne są różne typy forów, takie jak „tylko dla nauczycieli”, „nowości kursu”, „otwarte dla wszystkich”.
Do każdego postu może być dołączane zdjęcie autora.
Dyskusje mogą być oglądane w sposób zagnieżdżony, płaski, wątkami, albo w kolejności od najnowszych do najstarszych.
Użytkownicy mogą zapisywać się na fora. Wówczas kopia każdego posta jest przesyłana do nich pocztą elektroniczną.


Moduł Dialog

Pozwala na osobistą komunikację synchroniczną między prowadzącym a uczestnikami lub w parach; prowadzący – uczestnik, uczestnik – uczestnik.


Moduł dziennik

Tu słuchacze prezentują, zapisują i korygują idee.
Dzienniki są prywatne między prowadzącym a studentem.
Informacje zwrotne od prowadzącego są załączane do wpisów do dziennika, a pocztą są wysyłane zawiadomienia.


Moduł quizów/testów

Testy są automatycznie oceniane oraz mogą zostać ocenione ponownie, jeśli pytania zostaną zmienione.
Testy mogą mieć przypisane okno czasowe, poza którym nie są dostępne.
Zgodnie z wyborem prowadzącego do quizów można podchodzić wielokrotnie lub jednokrotnie oraz może być pokazywana informacja zwrotna lub prawidłowa odpowiedź.


Moduł zasobów

To podstawowe narzędzie do dodawania treści do kursu oraz wyświetlania treści elektronicznych. Mogą to być teksty Word, Wiki, Rich Text, PDF, pliki Powerpoint, Flash, Wideo, pliki dźwiękowe, osadzony dźwięk MP3, pliki różnych formatów zewnętrznych, hiperłącza do sieci, odnośniki bibliograficzne lub katalogi plików.
Zewnętrzne aplikacje sieciowe mogą być uruchamiane, a także można do nich przekazywać parametry.


Moduł ankiet

W system wbudowano ankiety w celu ułatwienia analizy grupy online.
Dostępne są raporty z ankiety zawierające wiele wykresów.
Studenci otrzymują informacje zwrotne, a ich wybory mogą być porównywane z wyborami pozostałych uczestników kursu.


Warsztaty

To forma aktywności angażująca wzajemną ocenę przez uczestników projektów, dokumentów (Word, PP etc.), które uczestnicy dostarczają online. Nauczyciel dokonuje końcowej oceny oraz kontroluje czas i etapy pracy.


Zarządzanie serwisem

Serwis jest zarządzany przez administratora.


Zarządzanie użytkownikami

Administrator kontroluje tworzenie kursów oraz przypisuje prowadzących i użytkowników do kursów.

Prowadzący przyporządkowuje uczestników do grup. Platforma pozwala instruktorowi kursu na łatwe tworzenie kategorii grup oraz określanie, w jaki sposób ich członkowie będą wchodzić ze sobą w interakcje w różnych sytuacjach kursu.
Prowadzący mogą skreślać osoby z kursu, jeśli tego chcą. W przeciwnym wypadku studenci są automatycznie wypisywani z kursów po pewnym, ustalanym przez administratora, okresie braku aktywności.
Administrator może nałożyć na kurs klucz – hasło potrzebne, aby się na kurs zapisać. Klucz ten działa niezależnie od systemu logowania i jest potrzebny jednokrotnie (przy zapisie). Wymaganie posiadania klucza jest sygnalizowane obok jego nazwy.
Klucz może być przekazywany osobiście, poprzez pocztę itp.
Podany adres e-mail jest sprawdzany poprzez przesyłanie za jego pomocą potwierdzenia.
System wspiera wiele mechanizmów uwierzytelniających. Wspierane są także certyfikaty, SSL oraz TLS.

Studenci po zalogowaniu widzą listę kursów, na które są aktualnie zapisani (Moje kursy).
Logowanie oraz nawigowanie z głównej strony kursu jest łatwe. Zawsze dostępne są intuicyjne odnośniki ścieżki nawigacji. Listwa nawigacyjna zawiera ścieżki nawigacyjne od głównej strony do bieżącej lokalizacji.

Studenci sami tworzą swoje konta użytkownika.
Każda osoba może posiadać tylko jedno konto.
Użytkownicy mogą się logować zawsze i zewsząd, by uzyskać dostęp do zasobów kursów.
Każdy użytkownik może określić swoją strefę czasową, a każda data jest tłumaczona na tę strefę. (np. daty postów, terminy oddawania prac itp.).

Uczestnik ma do dyspozycji kalendarz.
Nadchodzące wydarzenia pojawiają się na głównej stronie kursu, przypominając uczestnikom o zdarzeniach, które ich dotyczą z różnych tytułów.

Student widzi poza tym:

  • nadchodzące wydarzenia,
  • zmiany od ostatniego pobytu,
  • aktualności.

Użytkownik może „zapisać się” na forum. Od tej chwili nowe postingi są mu przesyłane e-mailem (a odpowiedzi na nie – trafiają w stosowne miejsce wątku na forum).
Dodatkowo, prowadzący może ustawić powiadamianie e-mailem dla prywatnych dialogów. Także wystawienie oceny owocuje powiadomieniem, które może także zawierać informacją zwrotną.

Prace studentów mogą lub nie muszą być oceniane.
Do oceniania prac, w każdym zadaniu, może być zdefiniowana własna skala.

Logi pozwalają szczegółowo monitorować kto, kiedy i z jakich zasobów kursu korzystał. Logi platformy dostarczają drobiazgowego opisu aktywności użytkowników.

Pomoc platformy jest zawsze pod ręką. Wbudowany podręcznik zawiera instrukcje krok po kroku na różne tematy związane z kursami.



1997 – 2017 Treningi technik i metod pracy umysłowej   © 2007 All Rights Reserved superumysl.pl   Projekt techniczny i wykonanie:  GŁP
Polityka prywatności    | SOCRATES Anna Pietraszek |    Wyłączenie odpowiedzialności
SOCRATES - platforma treningowa SOCRATES - strona główna