Trening pamięci Trening szybkiego czytania
#
 
Jesteś tutaj: Strona główna » Artykuły » Efektywna nauka
Wszyscy powtarzają: "Chcesz mieć lepsze wyniki - ucz się więcej!". Niestety, nie jest to najlepsza rada - daje małe efekty, przy dużych kosztach.
Co więc warto polecić? - Inną radę: "Chcesz mieć lepsze wyniki - ucz się inaczej.
Te same metody prowadzą do tych samych wyników. Zmień więc metody!"
Podstawowe informacje o innych, lepszych metodach, znajdziesz w tych artykułach.

Pamięć robocza

Krzysztof Pietraszek
Pamięć robocza
Pamięć robocza to brama do naszego umysłu. Informacje właśnie przez nią trafiają do naszego magazynu wiedzy, czyli pamięci długotrwałej. Pamięć robocza przechowuje też dane przetwarzane na bieżąco. Również w niej dokonują się podstawowe operacje intelektualne.
czytaj więcej

Jak działa pamięć?

Krzysztof Pietraszek
Jak działa pamięć?
Czym jest pamięć? Dzisiaj nie uważamy już, jak starożytni Grecy, że to dar najpiękniejszej z bogiń Mnemozyny.
Czy jest to wewnętrzny zmysł duszy, jak uważano w średniowieczu – trudno powiedzieć. Na pewno pamięć jest podstawą osobowości. Jesteśmy...
czytaj więcej

Jak działa mózg

Krzysztof Pietraszek
Jak działa mózg
Mózg składa się z około 100 miliardów neuronów – podstawowych komórek nerwowych. To dzięki nim myślimy, czujemy i działamy. Dwukrotnie więcej jest...
czytaj więcej

Jak się uczyć ? (1) - wstęp

Krzysztof Pietraszek
Jak się uczyć ? (1) - wstęp
Wprowadzenie takich zmian w swoim uczeniu się, by rzeczywiście chłonąć wiedzę szybciej i skuteczniej, to efekt w 5% wiedzy, 35% motywacji i 60% umiejętności.
Wiedzy jest tu rzeczywiście bardzo mało. Większość potrzebnych informacji z tego zakresu, można znaleźć w popularnych poradnikach.
Ważniejsza jest motywacja. Ocenia się, że tylko 3% populacji jest zdolne do podjęcia i realizowania zmian w tym, co robią. Tylko dalsze 12% jest w stanie pójść za tą awangardą. Reszta zna tylko jedną receptę na większe osiągnięcia – więcej pracuj!
Dobrym przykładem jest przypadek dziewczyny jednego z moich uczniów. Chłopak ten chciał ją namówić, by razem z nim zapisała się na kurs szybkiego czytania. Dostał odpowiedź: „Nie mam czasu. Widzisz ile mam lektur do przeczytania!”
czytaj więcej

Jak się uczyć ? (2) – przedszkole

Krzysztof Pietraszek
Jak się uczyć ? (2) – przedszkole
Uczniom, a nawet studentom wszyscy powtarzają: „Ucz się. Będziesz mieć wyniki, jeśli będziesz więcej się uczyć”. Do pewnego stopnia jest to rada prawdziwa, ale tylko do pewnego stopnia. Raczej nie da się uczyć więcej niż 16 godzin na dobę. I nie ma to sensu. Nawet trudno się zgodzić, by większość swojego czasu przeznaczać na naukę.
Należałoby powiedzieć: „Ucz się inaczej. Takie samo działania to takie same efekty. Poprawisz sposób uczenia się, poprawią się efekty”. Więc co i jak poprawić?
czytaj więcej

Zadbaj o swoje miejsce nauki

Elżbieta Bogucka
Zadbaj o swoje miejsce nauki
Jeśli często bywa tak, że próbujesz się czegoś nauczyć, ale szybko się dekoncentrujesz lub męczysz (nudzisz ;-)), to znaczy, że powinieneś przeorganizować swoje miejsce nauki.
Spokojnie, nie mam na myśli generalnego remontu i przemeblowania – wystarczy kilka drobnych zmian.
Wprowadź te rady w życie, a twoja koncentracja znacznie się poprawi!
czytaj więcej

Efekt początku i końca w uczeniu się

Krzysztof Pietraszek
Efekt początku i końca w uczeniu się
Istnieje wiele nieznanych lub mało znanych faktów i zasad, których wykorzystanie bardzo ułatwia uczenie się.
Jedną z takich prawidłowości jest efekt początku i końca. Efekt ten, zwykle, nie jest wykorzystywany w nauce, z powodu źle pojętego dążenia do oszczędzania czasu.
Po prostu wielu osobom, często trudno jest pojąć i zaakceptować fakt, że aby zaoszczędzić naprawdę dużo czasu, trzeba najpierw trochę go zainwestować.
czytaj więcej

1997 – 2017 Treningi technik i metod pracy umysłowej   © 2007 All Rights Reserved superumysl.pl   Projekt techniczny i wykonanie:  GŁP
Polityka prywatności    | SOCRATES Anna Pietraszek |    Wyłączenie odpowiedzialności
SOCRATES - platforma treningowa SOCRATES - strona główna