Treningi

E-treningi

Po treningach

Jesteś tutaj: Strona główna » Czym się zajmujemy
Czym się zajmujemy?
A. Prowadzimy:
- treningi pamięci dla młodzieży i osób dorosłych
- treningi szybkiego czytania dla młodzieży i osób dorosłych
- treningi technik uczenia się oraz efektywnej pracy umysłowej
Są to treningi dla tych, którzy chcą samodzielnie korzystać z nowoczesnych narzędzi pracy intelektualnej.
Nie są to treningi dla osób ze znaczącymi deficytami intelektualnymi czy poznawczymi.
Dla takich osób warto rozważyć udzielenie specjalistycznej pomocy psychologicznej i/lub systematyczne wsparcie typu korepetycje.
W ramach treningów:
- Uczymy i trenujemy umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technikami pracy intelektualnej
- Pomagamy rozwinąć sprawność w posługiwaniu się skojarzeniowymi metodami zapamiętywania, mnemotechnikami, technikami skrótowego notowania oraz szybkiego czytania.
- Uczymy efektywnego posługiwania się technikami zarządzania czasem, pracą, sobą, zasadami organizowania środowiska działania, pracy z celami oraz nowoczesnymi narzędziami pracy intelektualnej.
- Uczymy, na przykładach z życia i ze szkoły, właściwych metod i sposobów przyswajania informacji, pracy i efektywnego działania na co dzień.
- Uczymy nie konkretnego przedmiotu, ale tego, jak samodzielnie i efektywnie uczyć się wszystkich przedmiotów.
„Samodzielne, sprawne uczenie się to możliwość uzyskania znacznej przewagi we współczesnym, konkurencyjnym świecie.”
Jeannette Vos - naukowiec, pedagog, popularyzatorka nauki
Nasi uczniowie doświadczają na sobie, że uczenie się to nie mozolne wkuwanie, ale przyjemna zabawa.
- Pomagamy uczącym się i pracującym umysłowo rozwinąć sprawność intelektualną i pamięciową
- Trenujemy te sprawności i umiejętności, dzięki którym uczenie się przebiega szybciej, łatwiej i efektywniej. Ćwiczymy m.in. zdolność i umiejętności szybkiego, trwałego zapamiętywania, szybkość przetwarzania i przywoływania informacji oraz wszystkie inne kluczowe funkcje poznawcze.
- Pomagamy kształtować sprawność w sterowaniu własną uwagą (koncentracja, przerzutność, podzielność), kreatywność, wyobraźnię.
- Uczymy sprawnego kojarzenia informacji oraz umiejętności budowania skojarzeń narzędziowych między elementami poznawanej wiedzy.
Trening sprawia, że myśli się szybciej, sprawniej i efektywniej.
- Ułatwiamy ćwiczącym odkrycie ich mocnych stron
- Ćwiczący spostrzegają, że potrafią radzić sobie z problemami w nauce, z którymi wcześniej nawet nie próbowali się zmierzyć.
- Często stwierdzają, że poprawiają swoje wyniki w dziedzinach, niekoniecznie związanych z nauką, które wcześniej były źródłem problemów. Przekonują się o swoich umiejętnościach i potencjale.
- Pomagamy ćwiczącym zbudować motywację do nauki
- Nasi uczniowie doświadczają, że potrafią znacznie więcej niż dotychczas sądzili. Przekonują się, że mogą sobie poradzić ze wszystkimi ważnymi zadaniami i celami.
- Dodaje to wiary w siebie i motywuje do dalszych osiągnięć. Często też powoduje, że zaczynają lubić i cenić zdobywanie wiedzy.
B. Popularyzujemy:
- Nowoczesne metody, techniki i strategie uczenia się.
- Sprawdzone, proste i skuteczne, naturalne środki i metody wspomagające naukę.
- Umiejętności kształtowania własnej motywacji do nauki i pracy umysłowej.
- Wiedzę o wychowaniu sprzyjającym efektywnemu uczeniu się i pracy intelektualnej.