Jesteś tutaj: Strona główna » Częste pytania

Często zadawane pytania o trening


Dlaczego mam ćwiczyć tak długo, przecież są też krótkie kursy?

Znając metody można ćwiczyć samodzielnie!

Czy można nauczyć się technik pracy intelektualnej z książek?

Czy rzeczywiście można uczyć się szybciej i mieć lepsze wyniki?

Jak wygląda praca w czasie zajęć treningowych?

Czy po treningu będę miał lepsze oceny w szkole?

Jak trwałe są te umiejętności?

Czy rekordy w zapamiętywaniu to efekt trików?

Czy każdy jest w stanie opanować techniki efektywnego uczenia się?

Czy potraficie mnie tego nauczyć?



Dlaczego mam ćwiczyć tak długo, przecież są też krótkie kursy?

Krótkie warsztaty, seminaria świetnie służą zainteresowaniu technikami uczenia się.
Dobry prowadzący potrafi szybko oczarować słuchaczy tym zagadnieniem. Łatwo o to, bo możliwości niektórych technik uczenia się mogą wyglądać wręcz magicznie. Zwłaszcza dla osób nieobeznanych z nimi. Tak jest np. z technikami pamięciowymi czy technikami szybkiego czytania.
Kursant, prowadzony przez sprawnego nauczyciela, zaczyna wierzyć, że potrafi posługiwać się tymi technikami. Zostawiony sam sobie, nie potrafi stosować ich w efektywny sposób, więc stopniowo dochodzi do wniosku, że poznane metody są nic niewarte.
Takie przekonanie zwykle blokuje jakąkolwiek pracę nad poprawą własnej efektywności uczenia się. A szkoda, bo duża część nauczanych w ten sposób technik jest bardzo wartościowa!

 

Znając metody można ćwiczyć samodzielnie!

Można, ale kto to robi? Do tej pory pracowałem z ponad 6 tysiącami uczniów. Do długotrwałej, samodzielnej, poprawnie ukierunkowanej pracy było zdolnych zaledwie kilkunastu z nich! A dłuższy, odpowiednio prowadzony, regularny trening jest niezbędny, jeśli chcemy trwałych efektów. Dopiero wówczas te metody przynoszą pożytek.

 

Czy można nauczyć się technik pracy intelektualnej z książek?

Można zapoznać się z tymi technikami. Podobną możliwość stwarzają wszelkie kursy korespondencyjne, krótkie seminaria i warsztaty. Polecam książki, zwłaszcza te z naszej strony Polecana literatura.
Sięgając po książkę robisz pierwszy krok ku temu, by coś zmienić. To dobrze rokuje przed dłuższym, systematycznym treningiem, który Cię czeka, jeśli chcesz praktycznie opanować wybrane techniki.

 

Czy rzeczywiście można uczyć się szybciej i mieć lepsze wyniki?

Nauka nie musi być trudna, nudna i pochłaniająca zbyt wiele czasu. Więcej, nie powinna, jeśli ma być efektywna.
Większość z materiału szkolnego można opanować w czasie co najmniej o połowę krótszym od tego, który się na to przeznacza. Warunki: motywacja, samodzielność i mądrze stosowane, optymalne techniki, metody oraz strategie uczenia się i działania.

Tego warto uczuć się na co dzień. Praca nad rozwojem własnych możliwości intelektualnych oraz nauka uczenia się są najważniejsze. Sprawny umysł, umiejętność szybkiego zdobywania wiedzy przydaje się przez całe życie.

 

Jak wygląda praca w czasie zajęć treningowych?

Sądząc po efektach, wszyscy oczekują forsownych treningów,
a w pewnym sensie jest odwrotnie. Trening jest, co prawda, znacznie bardziej intensywny, niż w praca w czasie lekcji w szkole. Ale efekty treningu rosną wówczas, gdy ćwicząc, nauczymy się pracować z większą lekkością i swobodą, czyli z mniej­szym wysiłkiem!

Trening, to wykonywanie prostych, odpowiednio dobranych i dawkowanych ćwiczeń, wymagających tylko systematyczności.
Są to ćwiczenia intensywnie kształtujące umiejętność koncentracji uwagi – nie ma efektywnego uczenia się bez koncentracji. Dalej, ćwiczenia rozwijające umiejętności kojarzenia przyswajanej informacji, wyobraźnię i zdolności percepcyjne. Ważne są ćwiczenia, które uczą umiejętności i rozwijają sprawność zapamiętywania.

Przy odpowiednim poziomie możliwości uczniów, wprowadzamy mnemotechniki. To specjalne sposoby zapamiętywania które, przy pewnym doświadczeniu, umożliwiają zapamiętanie praktycznie wszystkiego. Jednocześnie wykonujemy szereg ćwiczeń pokazujących, jak wykorzystać nowe umiejętności do zapamiętywania materiału szkolnego, zawodowego i spraw ważnych w codziennym życiu.

Uczymy też metodyki skutecznej nauki i pracy umysłowej. Dziś to bardzo cenna wiedza – pod warunkiem, że jest stosowana.

 

Czy po treningu będę miał lepsze oceny w szkole?

Nie ma zajęć pozaszkolnych po których oceny szkolne poprawiają się automatycznie.
Te treningi są po to, by poprawić sprawność intelektualną i nauczyć się, jak pracować efektywnie.
Po treningu będzie Ci znacznie łatwiej uczyć się. To stwarza podstawy, by łatwiej uzyskiwać wysokie oceny. Jednak szkolne stopnie trzeba poprawiać w szkole.

Trenują również ci, którym nie zależy na ocenach. Ćwiczą, by poprawić swoją sprawność intelektualną. Dzięki temu nie muszą uczyć się w domu – wystarcza często to, co zapamiętują w czasie lekcji czy podczas wykładów.

 

Jak trwałe są te umiejętności?


Tak trwałe, jak jazda na rowerze czy pływanie. Ta analogia jest odpowiednia; ćwiczenia fizyczne rozwijają sprawnościowo, a ćwiczenia umysłu rozwijają intelekt.
Jednak, by mieć wyniki, trzeba wypracować formę oraz o nią dbać.
Trzeba nadal pracować, utrzymując wysoką aktywność intelektualną. Ambitna, ciekawa droga życiowa - szkoły i studia o wysokim poziomie. Wówczas można mówić o prawdziwych i trwałych efektach.

 

Czy rekordy w zapamiętywaniu to efekt trików?


Nie ma tu trików. To konsekwencja pracy wyćwiczonego umysłu oraz zastosowania mnemotechnik.

Mnemotechniki to narzędzia pracy umysłowej, których stosowanie wspomaga zapamiętywanie.
Dziś nikt nie powie, że przebycie 100 km w ciągu 1 godz. to trik lub coś niemożliwego do wykonania - przecież w sposób naturalny człowiek porusza się znacznie wolniej. Ale jest narzędzie, które umożliwia szybkie poruszanie się. To, na przykład, samochód.
Jeśli chcesz poruszać się szybko, uczysz się korzystać z tego narzędzia – wsiadasz i ćwiczysz umiejętność prowadzenia auta.
Podobnie jest z mnemotechniką!

Takich narzędzi pracy umysłowej, jest wiele. Przyspieszają i ułatwiają naukę w szkole i poza nią, pracę oraz życie codzienne.

 

Czy każdy jest w stanie opanować techniki efektywnego uczenia się?


Tak - każdy. Jednak sukcesy będą wówczas, jeżeli uczestnik zajęć będzie współdziałać z trenerem. Jeśli systematycznie, będzie wykonywać zadane ćwiczenia. W sumie, jest to proste i łatwe...
Intensywnie pracując, nie czuje się nawet często upływu czasu.
Osiągnięcia są tylko dla tych, którzy podejmują działanie. My wiemy jak pomóc, a trenujący musi chcieć dać sobie pomóc. Jest to najważniejszy warunek postępu.

 

Czy potraficie mnie tego nauczyć?


Sytuacja uczestnika treningów jest podobna do sytuacji sportowca.
Na sukces zawodnika składa się jego praca i talent oraz praca i kompetencje trenera.
Dlatego warto poszukać nauczyciela, z którym dobrze się współpracuje, który ma wiedzę, doświadczenie i osiągnięcia.
To łatwo sprawdzić i każdy kandydat do treningu ma do tego prawo. Więcej, jest to jego obowiązek! Warto również wziąć pod uwagę, że jeśli trener ma osiągnięcia z innymi, to jest bardziej prawdopodobne, że potrafi nauczyć również Ciebie.

Podstawowe informacje o nas znajdziesz tutaj», a o osiągnięciach naszych studentów tutaj», tutaj», tutaj»tutaj»



Jeśli masz dodatkowe pytania, napisz: kontakt[znak małpki]superumysl.pl


SOCRATES Anna Pietraszek
Regulamin
Polityka plików cookies
1997 – 2022 Treningi sprawności i umiejętności poznawczych
Polityka prywatności RODO
© 2007 All Rights Reserved superumysl.pl
Wyłączenie odpowiedzialności Dane kontaktowe

Polityka plików cookies

Strona stosuje pliki cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką plików cookies. Czytaj więcej
x