Treningi

E-treningi

Po treningach

Jesteś tutaj: Strona główna » Artykuły
» Wychowanie a uczenie się
Sposób wychowania dziecka może bardzo sprzyjać jego efektywności w uczeniu się. Może również spowodować, że człowiek jako dziecko, a później jako dorosły nie będzie umiał uczyć się. Więcej - nawet nie będzie miał najmniejszej ochoty, by to robić!
O tym, co jest ważne w wychowaniu dla efektywnego uczenia się, piszemy w tych artykułach.
O tym, co jest ważne w wychowaniu dla efektywnego uczenia się, piszemy w tych artykułach.
W czym wspierać dziecko?
Krzysztof Pietraszek

Rodzice zapewniają dzieciom poziom życia, określone warunki kulturowe i wychowanie. Kształtują podstawy jego osobowości, możliwości umysłowych i umiejętności społecznych. Dbają także, by jego rozwój przebiegał harmonijnie, spokojnie, efektywnie. To największe i najważniejsze wsparcie w rozwoju dzieci otrzymują zawsze od własnych rodziców.
Czy to wystarcza? Wielu rodzicom nie, dlatego często szukają odpowiedzi na pytanie: „Co można jeszcze zrobić, by bardziej wesprzeć w rozwoju własne dziecko?”.
Czy to wystarcza? Wielu rodzicom nie, dlatego często szukają odpowiedzi na pytanie: „Co można jeszcze zrobić, by bardziej wesprzeć w rozwoju własne dziecko?”.
Jak wspierać dziecko w rozwoju?
Krzysztof Pietraszek

Skuteczne. Czyli posługując się efektywnymi strategiami w przemyślany sposób. Konsekwentnie oraz wytrwale. I wspierać, nie wyręczać!
Chcesz wybrać to, co działa najlepiej? Oto sprawdzone propozycje.
Chcesz wybrać to, co działa najlepiej? Oto sprawdzone propozycje.
Wyuczona bezradność
Teresa Maria Zalewska

Przed blisko 40 laty Martin Seligman i jego współpracownicy natknęli się w trakcie prowadzonych doświadczeń na interesujące zjawisko.
Głównymi " bohaterami" doświadczenia były psy poddawane oddziaływaniu bolesnego wstrząsu w urządzeniu zbudowanym z dwóch pomieszczeń oddzielonych barierą.
Zadaniem psów było nauczyć się prostej reakcji polegającej na przeskoczeniu barierki w celu uniknięcia wstrząsu wymierzalnego w pierwszym pomieszczeniu.
Głównymi " bohaterami" doświadczenia były psy poddawane oddziaływaniu bolesnego wstrząsu w urządzeniu zbudowanym z dwóch pomieszczeń oddzielonych barierą.
Zadaniem psów było nauczyć się prostej reakcji polegającej na przeskoczeniu barierki w celu uniknięcia wstrząsu wymierzalnego w pierwszym pomieszczeniu.
Telewizja i komputer, a umysł dziecka
Krzysztof Pietraszek

Coraz więcej osób ma świadomość, że oglądanie w nadmiarze telewizji nie jest dobre dla dzieci. Większość jednak nie ogranicza dzieciom czasu przed telewizorem i komputerem.
Jedna trzecia dzieci ogląda telewizję ponad 6 godz. dziennie. W części domów telewizor jest tzw. medium towarzyszącym – gra cały czas.
Co więcej, połowa rodziców nawet nie kontroluje tego, co dzieci oglądają.
Warto jednak mieć świadomość, że telewizja niesie więcej zagrożeń, niż się powszechnie przypuszcza.
Jedna trzecia dzieci ogląda telewizję ponad 6 godz. dziennie. W części domów telewizor jest tzw. medium towarzyszącym – gra cały czas.
Co więcej, połowa rodziców nawet nie kontroluje tego, co dzieci oglądają.
Warto jednak mieć świadomość, że telewizja niesie więcej zagrożeń, niż się powszechnie przypuszcza.