Od wielu lat (od 1997 roku) obserwujemy i badamy postępy uczestników naszych treningów. Zbieramy również ich opinie oraz, w przypadku młodszych osób, opinie ich rodziców i nauczycieli.
Pozwoliło to nam ustalić, że korzyści wynikające z treningów są następujące:
(słowa typu: "większe", "łatwiejsze", odnoszą się do porównania ocen sprawności i umiejętności tej samej osoby przed i po treningu)
W zakresie pamięci i zapamiętywania:
- wyższa łatwość i skuteczność zapamiętywania,
- większa szybkość zapamiętywania informacji,
- większa łatwość, szybkość i efektywność przywoływania informacji z pamięci,
- dużo wyższa trwałość pamięci,
- łatwiejsze funkcjonowanie w codziennym życiu prywatnym, np. znaczne zmniejszenie zapominania o drobnych rzeczach/sprawach, listach spraw do załatwienia etc.
Ogólnie, w zakresie sprawności myślenia:
- większa sprawność i precyzja myślenia,
- lepsza płynność i plastyczność myślenia operacyjnego,
- wyższe tempo przetwarzania informacji,
- lepsze umiejętności analitycznego, praktycznego myślenia,
- większa zdolność postrzegania istotnych aspektów informacji,
- szybsza analiza sytuacji i szybsza reakcja na zmiany,
- wyższa kreatywność,
- łatwość wykonywania obliczeń w pamięci,
- dużo większa płynność skojarzeniowa, umiejętność kojarzenia faktów, informacji.
W zakresie koncentracji uwagi oraz pozostałych parametrów uwagi:
- znacznie lepsza koncentracja uwagi,
- szybkie osiąganie stanu koncentracji uwagi i większa stałość (ciągłość) uwagi,
- większa zdolność do przestawiania (przerzutność) uwagi (łatwość do sterowania własną uwagą),
- wykształcenie umiejętności panowania nad własną skłonnością do rozpraszania uwagi.
W zakresie działania pod presją i w stresie:
- sprawniejsze funkcjonowanie intelektualne w sytuacji stresu,
- mniejsza podatność przyswojonych informacji na zniekształcenia i zaniki pod wpływem m.in. stresu,
- uspokojenie i większa harmonia wewnętrzna,
- ogólne zwiększenie harmonii wewnętrznej,
- wzrost wiary we własne możliwości,
- umiejętność kierowania własnymi procesami emocjonalno – motywacyjnymi,
- obniżenie poziomu leków np. szkolnych, czy związanych z wystąpieniami publicznymi,
- zwiększenie pewności siebie.
Ogólnie, w zakresie zdolności do przyswajania wiedzy:
- nieporównywalnie większe niż przed treningiem, możliwości przyswajania wiedzy (zdolność uczenia się),
- łatwiejsze włączanie nowych informacji w posiadaną strukturę wiedzy,
- większa trwałość struktury własnej wiedzy,
- wyższa zdolność do postrzegania informacji (spostrzegawczość),
- zdolność do obejmowania i przetwarzania większych fragmentów informacji,
- wyższa łatwość w operowaniu nabytą wiedzą,
- lepsze radzenie sobie z nadmiarem informacji,
- naturalne operowanie znacznie skuteczniejszymi technikami uczenia się,
- poprawa organizacji uczenia się i pracy umysłowej.
Szczególna poprawa w zakresach:
- zdolności i umiejętności zapamiętywania i przyswajania dużej ilości materiału,
- szybkiego uczenia się języków obcych,
- skuteczniejszego uczenia się słownictwa,
- średnia w populacji: 10 – 15 słówek w czasie lekcji,
- średnio po treningu: 100 i więcej słówek w czasie lekcji.
- średnia w populacji: 10 – 15 słówek w czasie lekcji,
Niezwykle wysokie możliwości uzyskiwane dzięki stosowaniu mnemotechnik (III. moduł):
Przykładowo:
Łatwe zapamiętywanie niepowiązanych ze sobą informacji:
- średnia możliwości w populacji: 7+/_ 2 elementy,
- średnio po treningu: 100 i więcej elementów (nasz rekordzista: 5 tys. - patrz tutaj» ).
- średnia możliwości w populacji: kilka cyfr,
- średnio po treningu: bez problemu dane typu nr-y kont, długie hasła itp. (100 i więcej elementów).
- średnia w populacji: 10 – 30% odtworzonych informacji po 1-krotnym przeczytaniu tekstu z 1000 wyrazów,
- średnio po treningu: powyżej 90% odtworzonych informacji po 1-krotnym przeczytaniu tekstu z 1000 wyrazów.
W rezultacie, absolwenci treningów:
- uczą się i pracują szybciej, łatwiej i bardziej efektywnie,
- w dużo większym stopniu korzystają z tego, czego uczą się w szkole lub w pierwszym kontakcie z przyswajanym materiałem,
- poświęcają mniej czasu na pracę i naukę, uzyskują wyższe oceny,
- wiedzą, jak sobie radzić i jak działać, by odnosić sukcesy,
- czują się pewniej w różnych sytuacjach szkolnych, zawodowych i życiowych.
Każdy osiąga efekty!
Jednak czas ich pojawienia się i stopień nasilenia zależy silnie od systematyczności i rzetelności w pracy treningowej.
Uwaga:
1. Wszystko powyżej jest prawdą, ale to nie funkcjonuje jak tabletka w reklamach farmaceutyków, ani jak czarodziejska różdżka.
Pojawia się jako konsekwencja systematycznej pracy – uważnie przeczytaj wszystkie materiały w opisie treningu!
2. Wymieniono tu tylko zmiany powtarzalne i występujące w stopniu wysokim.