Trening pamięci Trening szybkiego czytania
#
 

POWRÓT do opisu treningu»





Od wielu lat (od 1997 roku) obserwujemy i badamy postępy uczestników naszych treningów. Zbieramy również ich opinie oraz, w przypadku młodszych osób, opinie ich rodziców i nauczycieli.

Pozwoliło to nam ustalić, że korzyści wynikające z treningów są następujące:
(słowa typu: "większe", "łatwiejsze", odnoszą się do porównania ocen sprawności i umiejętności tej samej osoby przed i po treningu)

W zakresie pamięci i zapamiętywania:
  • wyższa łatwość i skuteczność zapamiętywania,
  • większa szybkość zapamiętywania informacji,
  • większa łatwość, szybkość i efektywność przywoływania informacji z pamięci,
  • dużo wyższa trwałość pamięci,
  • łatwiejsze funkcjonowanie w codziennym życiu prywatnym, np. znaczne zmniejszenie zapominania o drobnych rzeczach/sprawach, listach spraw do załatwienia etc.

Ogólnie, w zakresie sprawności myślenia:
  • większa sprawność i precyzja myślenia,
  • lepsza płynność i plastyczność myślenia operacyjnego,
  • wyższe tempo przetwarzania informacji,
  • lepsze umiejętności analitycznego, praktycznego myślenia,
  • większa zdolność postrzegania istotnych aspektów informacji,
  • szybsza analiza sytuacji i szybsza reakcja na zmiany,
  • wyższa kreatywność,
  • łatwość wykonywania obliczeń w pamięci,
  • dużo większa płynność skojarzeniowa, umiejętność kojarzenia faktów, informacji.

W zakresie koncentracji uwagi oraz pozostałych parametrów uwagi:
  • znacznie lepsza koncentracja uwagi,
  • szybkie osiąganie stanu koncentracji uwagi i większa stałość (ciągłość) uwagi,
  • większa zdolność do przestawiania (przerzutność) uwagi (łatwość do sterowania własną uwagą),
  • wykształcenie umiejętności panowania nad własną skłonnością do rozpraszania uwagi.

W zakresie działania pod presją i w stresie:
  • sprawniejsze funkcjonowanie intelektualne w sytuacji stresu,
  • mniejsza podatność przyswojonych informacji na zniekształcenia i zaniki pod wpływem m.in. stresu,
  • uspokojenie i większa harmonia wewnętrzna,
  • ogólne zwiększenie harmonii wewnętrznej,
  • wzrost wiary we własne możliwości,
  • umiejętność kierowania własnymi procesami emocjonalno – motywacyjnymi,
  • obniżenie poziomu leków np. szkolnych, czy związanych z wystąpieniami publicznymi,
  • zwiększenie pewności siebie.

Ogólnie, w zakresie zdolności do przyswajania wiedzy:
  • nieporównywalnie większe niż przed treningiem, możliwości przyswajania wiedzy (zdolność uczenia się),
  • łatwiejsze włączanie nowych informacji w posiadaną strukturę wiedzy,
  • większa trwałość struktury własnej wiedzy,
  • wyższa zdolność do postrzegania informacji (spostrzegawczość),
  • zdolność do obejmowania i przetwarzania większych fragmentów informacji,
  • wyższa łatwość w operowaniu nabytą wiedzą,
  • lepsze radzenie sobie z nadmiarem informacji,
  • naturalne operowanie znacznie skuteczniejszymi technikami uczenia się,
  • poprawa organizacji uczenia się i pracy umysłowej.

Szczególna poprawa w zakresach:
  • zdolności i umiejętności zapamiętywania i przyswajania dużej ilości materiału,
  • szybkiego uczenia się języków obcych,
  • skuteczniejszego uczenia się słownictwa,
    • średnia w populacji: 10 – 15 słówek w czasie lekcji,
    • średnio po treningu: 100 i więcej słówek w czasie lekcji.


Niezwykle wysokie możliwości uzyskiwane dzięki stosowaniu mnemotechnik (III. moduł):

Przykładowo:

Łatwe zapamiętywanie niepowiązanych ze sobą informacji:
  • średnia możliwości w populacji: 7+/_ 2 elementy,
  • średnio po treningu: 100 i więcej elementów (nasz rekordzista: 5 tys. - patrz tutaj» ).
Łatwe zapamiętywanie liczb i danych liczbowych:
  • średnia możliwości w populacji: kilka cyfr,
  • średnio po treningu: bez problemu dane typu nr-y kont, długie hasła itp. (100 i więcej elementów).
Łatwe zapamiętywanie treści rozbudowanych tekstów, rozmów, wykładów itp.
  • średnia w populacji: 10 – 30% odtworzonych informacji po 1-krotnym przeczytaniu tekstu z 1000 wyrazów,
  • średnio po treningu: powyżej 90% odtworzonych informacji po 1-krotnym przeczytaniu tekstu z 1000 wyrazów.



W rezultacie, absolwenci treningów:
  • uczą się i pracują szybciej, łatwiej i bardziej efektywnie,
  • w dużo większym stopniu korzystają z tego, czego uczą się w szkole lub w pierwszym kontakcie z przyswajanym materiałem,
  • poświęcają mniej czasu na pracę i naukę, uzyskują wyższe oceny,
  • wiedzą, jak sobie radzić i jak działać, by odnosić sukcesy,
  • czują się pewniej w różnych sytuacjach szkolnych, zawodowych i życiowych.

Każdy osiąga efekty!
Jednak czas ich pojawienia się i stopień nasilenia zależy silnie od systematyczności i rzetelności w pracy treningowej.


Uwaga:
1. Wszystko powyżej jest prawdą, ale to nie funkcjonuje jak tabletka w reklamach farmaceutyków, ani jak czarodziejska różdżka.
Pojawia się jako konsekwencja systematycznej pracy – uważnie przeczytaj wszystkie materiały w opisie treningu!
2. Wymieniono tu tylko zmiany powtarzalne i występujące w stopniu wysokim.



POWRÓT do opisu treningu»




1997 – 2018 Treningi technik i metod pracy umysłowej © 2007 All Rights Reserved superumysl.pl Projekt techniczny i wykonanie: GŁP
Polityka prywatności | SOCRATES Anna Pietraszek | Wyłączenie odpowiedzialności
SOCRATES - platforma treningowa SOCRATES - strona główna