» powrót


Psycholog powiedziałby; to poziom nieświadomej kompetencji – robisz coś, nie zajmując się tym, jak to robić. Robisz to nawykowo. Robisz to sprawnie, dobrze, z łatwością i masz z tego przyjemność.

Jeśli chcesz mieć prawdziwy pożytek i przyjemność z technik uczenia się

stosuj je na poziomie nieświadomej kompetencji

Nie powinna Cię zajmować sama technika. Jeśli masz ją perfekcyjnie opanowaną, możesz zajmować się treścią tego, co się uczysz. I "jedziesz" przez materiał, jak jedziesz samochodem.

Dlatego właśnie potrzebny jest trening. Trening i czas.

Sięgnijmy jeszcze raz do psychologii. Psycholog powiedziałby, że
trenując technikę uczenia się, ćwiczysz pamięć proceduralną
Jest to ten rodzaj pamięci, który odpowiada za wykonywanie czynności. Pamięć proceduralną kształci się dłużej niż inne rodzaje pamięci. Ale nie zapomina się tego, co jest w pamięci proceduralnej!

Mówiąc prościej – uczysz się stosowania techniki. Nie tego, jak ją stosować, ale stosowania jej! To duża różnica!

Jeśli wyćwiczysz coś tak, że stosujesz to nawykowo – nie zapomnisz tego. To kolejna korzyść z konsekwentnego treningu.


» powrót






SOCRATES Anna Pietraszek
Regulamin
Polityka plików cookies
1997 – 2022 Treningi sprawności i umiejętności poznawczych
Polityka prywatności RODO
© 2007 All Rights Reserved superumysl.pl
Wyłączenie odpowiedzialności Dane kontaktowe

Polityka plików cookies

Strona stosuje pliki cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką plików cookies. Czytaj więcej
x