» powrót


W najmniejszym stopniu nie chcę Cię obrazić, ale muszę dodać,
że w pewnych przypadkach, niektóre osoby nie powinny się zapisywać na kursy szybkiego czytania.
Jeśli więc, to co napisałem niżej odnosi się do Ciebie, to bardzo proszę, przemyśl raz jeszcze swoją decyzję o zapisaniu się na ten kurs.

  • Nie zapisuj się, jeśli spodziewasz się, że sam zakup kursu szybkiego czytania da Ci nowe możliwości i umiejętności. Szybkie czytanie to efekt nowych doświadczeń, które można zdobyć wyłącznie poprzez praktykę. Czyli, by pojawiły się wyniki, konieczny jest regularny trening.

  • Nie zapisuj się, jeśli Twoim głównym celem jest poprawienie sprawności myślenia, pamięci, koncentracji uwagi, uzyskanie możliwości szybkiego i trwałego przyswajania wiedzy czy nauczenie się tego, jak się uczyć.
    Tym bardziej, nie zapisuj się, jeśli masz problemy z rozumieniem lub/i pamiętaniem prostych czytanych treści lub/i stosujesz technikę czytania zawierającą komponenty z elementarnego poziomu umiejętności (np. sylabizowanie).
    W takich przypadkach lepszym rozwiązaniem jest zwykle dłuższy (odpowiedni do własnego profilu możliwości mentalnych) trening pamięci, sprawności i umiejętności poznawczych i dopiero wówczas powrót do prób uczenia się szybkiego czytania.

  • Rozważ, czy szybkie czytanie będzie dobrym wyborem, jeśli Twój umysł nie pracuje efektywnie (występują kłopoty w uczeniu się, przetwarzaniu informacji, zapamiętywaniu, niechęć do pracy umysłowej).
    Szybkie czytanie jest funkcją umysłu: im sprawniejszy, bardziej plastyczny i chłonny jest umysł, tym sprawniej opanowujemy technikę szybkiego czytania i tym skuteczniej się nią posługujemy. W pierwszym rzędzie to nasz sprawny umysł decyduje o postępach w szybkim czytaniu – nie technika szybkiego czytania.
    W tym kursie nie ma wielu ćwiczeń doskonalących pracę umysłu. Trening samej techniki czytania jest zbyt absorbujący, by dodawać do niego ćwiczenia sprawności poznawczej i pamięci.
    Ważne jest też to, że takie ćwiczenia dodane w małej ilości i ograniczonym wyborze nie miałyby szans na wygenerowanie sensownego, szerszego efektu treningowego.
    Najlepszą możliwość poprawy sprawności umysłowych i pamięci oraz innych wykorzystywanych w szybkim czytaniu i uczeniu się dyspozycji mentalnych daje trening opisany tutaj».

  • Nie zapisuj się, jeśli spodziewasz się, że kurs szybkiego czytania będzie okazją do teoretycznych rozważań i dyskusji o tym co słuszne, a co nie, w szybkim czytaniu.
    Ten kurs to okazja do ćwiczeń, a nie do dyskusji o ćwiczeniach.

  • Nie zapisuj się, jeśli zawsze skłonny lub skłonna jesteś, mimo wyjaśnień i zachęt, robić wszystko po swojemu.
    Nie każdy trening prowadzi do oczekiwanych wyników.
    Nie wystarczy ćwiczyć - trzeba ćwiczyć we właściwy sposób.
    Podpowiadamy jak to robić – Tobie pozostaje jak najdokładniejsze wykonanie naszych zaleceń.
    Na własne eksperymenty przyjdzie czas później – po zdobyciu podstawowych doświadczeń. :-)

  • Nie sądź też, że wystarczy posiadać/wykorzystać np. materiały (albo programy, albo same ćwiczenia, albo kilka wskazówek trenera, albo sposoby treningu, albo… itd., itd.) i osiągniesz efekty. Potrzebne jest to wszystko razem.
    Podczas kursu otrzymujesz wszystko co niezbędne i dopiero wszystko to, odpowiednio użyte przez Ciebie, przyniesie oczekiwany efekt.
    Nie udostępniamy np. samych ćwiczeń, samych programów itp. – płacisz za wszystko łącznie i tylko w tej postaci kurs jest dla Twojej dyspozycji.
    Stwórz sobie czas i warunki, by dobrze wykorzystać wszystko to, co oferujemy.

  • Nie zapisuj się, jeśli do nauki potrzebujesz kogoś, kto będzie nad Tobą stał, pilnował i ciągle mobilizował Cię do pracy.
    Co prawda trener jest do dyspozycji przez cały czas treningu, jednak tylko po drugiej stronie łącza internetowego. :-)

  • Nie zapisuj się, jeśli dotychczas niczego nie udało Ci się doprowadzić do końca.
    Jeśli tak było, to z tym kursem najprawdopodobniej będzie tak samo.
    Szkoda marnować tak wartościowego doświadczenia jakim jest kurs szybkiego czytania, tylko po to, by raz jeszcze sprawdzić swoją siłę charakteru.
    Wymagamy wytrwałości i Twojego współudziału w budowaniu swojej motywacji.

  • Nie zapisuj się, jeśli jesteś osobą bardzo zajętą i nie jesteś skłonny lub skłonna do przeorganizowania swoich obowiązków tak, by wygospodarować czas na trening szybkiego czytania. Wierz mi, jeśli podejmujesz zobowiązanie do treningu na zasadzie „może uda się urwać parę chwil”, to na pewno się nie uda! I niewiele skorzystasz z ćwiczeń.

  • Nie zapisuj się, jeśli nie jesteś gotowy/a na zmianę.
    – Już wyjaśniam: ten trening jest inny niż kursy, w których mogłaś/mogłeś uczestniczyć – inny niż Twoje dotychczasowe doświadczenia i przyzwyczajenia. Inna jest konstrukcja i zawartość poleceń, inne są ćwiczenia, inny jest sposób ich wykonywania, inna jest platforma i inna też będzie Twoja praca – tak, jak inne jest szybkie czytanie w porównaniu do zwykłego czytania.
    W treningu wszystko jest przygotowane tak, by warunki do osiągnięcia końcowego sukcesu były najlepsze. To często oznacza brak ułatwień do których bywamy przyzwyczajeni, a nawet istnienie pewnych utrudnień. Dzięki temu m.in. można skuteczniej doprowadzić do zmiany u ćwiczących.
    Bez zmiany nie będzie szybszego czytania.
    Niektórym osobom trudno jest się przestawić - z różnych względów. A trening to praca w warunkach ciągłej zmiany, to przekształcanie małej cząstki siebie.
    Nie można jednocześnie być takim samym jak poprzednio i innym. Trzeba wybrać i zdecydować, czy rzeczywiście jesteśmy gotowi na zmianę.

  • Zawężając poprzedni punkt dopowiem: nie zapisuj się, jeśli nie jesteś w stanie zrezygnować z uproszczonego, „nowoczesnego” schematu prezentacji treści właściwego dla urządzeń mobilnych oraz części nowo powstających stron internetowych.
    W kursie spotkasz tylko te uproszczenia i ułatwienia, które służą postępom w zakresie postawionych celów oraz tradycyjny sposób prezentacji treści (lepiej służy wypracowaniu postępów). Nie ma ułatwień i uproszczeń wprowadzanych tylko dla wygody lub/i takich, które zwalniają umysł od obowiązku intensywnej pracy i stałej, zrelaksowanej czujności. Aktywność mentalna musi być naturalnym stanem umysłu, jeśli liczymy na postęp i rozwój intelektualny – zwłaszcza w zakresie tak złożonej umiejętności intelektualnej, jaką jest szybkie czytanie.

    Jeśli dziwi Cię, że piszę o tak oczywistych sprawach, to wiedz, że współcześnie nie jest to oczywiste dla wszystkich osób z ambicjami rozwojowymi. Niezrozumienie prostych konieczności dydaktycznych i tych związanych z własnymi postawami staje się coraz powszechniejsze – np. dostaję sugestie zmian/uproszczeń w ćwiczeniach (formułowanych z intencją „będzie wygodniej… – trening jest przecież dla klienta”), których wprowadzenie powodowałoby, że byłyby to inne ćwiczenia: dające inne efekty lub nie dające efektów.
    Powszechna dzisiaj tendencja do wprowadzania uproszczeń, ułatwień i promowania wygody oraz pasywności kształtuje umysły, oczekiwania i… charaktery… . :)


  • Nie sądź również, że po kursie szybkiego czytania nie będziesz już potrzebować żadnych nowych sprawności i umiejętności, by efektywnie posługiwać się swoim intelektem. Już sam przegląd programów naszych kursów daje do myślenia.
    A to przecież tylko podstawy. W oparciu o nie, codzienną pracą, buduje się własną efektywność osobistą.
Zanim zaczniesz wypełniać formularz zgłoszenia na kurs szybkiego czytania rozważ, proszę, powyższe okoliczności.
To ułatwi Ci podjęcie odpowiedzialnej decyzji.

Nie miej mi, proszę, za złe, że piszę o tym tak bezpośrednio.
Nam, prowadzącym treningi, podobnie jak Tobie, również bardzo zależy na Twoich efektach.


» powrót






SOCRATES Anna Pietraszek
Regulamin
Polityka plików cookies
1997 – 2022 Treningi sprawności i umiejętności poznawczych
Polityka prywatności RODO
© 2007 All Rights Reserved superumysl.pl
Wyłączenie odpowiedzialności Dane kontaktowe

Polityka plików cookies

Strona stosuje pliki cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką plików cookies. Czytaj więcej
x